Ruszyła kampania społeczna #lapjaja

Fundacja Wygrajmy Zdrowie wraz z agencją interaktywną TWIN, agencją strategiczną Melting Pot oraz domem mediowym Media On w kwietniu b.r. rozpoczyna kampanię społeczną #lapjaja, której celem jest przełamywaniu tabu związanego z rakiem jądra oraz zachęcenie młodych mężczyzn do badań profilaktycznych, które ratują zdrowie i życie. Kampania startuje 25 kwietnia 2016, w ostatnim tygodniu Międzynarodowego Miesiąca walki z rakiem jądra. I chcemy, żeby było o niej głośno, gdyż każdy głos może uratować życie. 

Rak jądra dotyka przede wszystkim młodych ludzi. Facetów w wieku 20-40 lat. Ludzi, dla których często ostatnią ważną rzeczą jest dbanie o zdrowie, wykonywanie badań profilaktycznych czy nawet samobadanie. Warto wiedzieć, że rak jądra odpowiednio wcześniej wykryty daje 100% szans na wyleczenie, nawet jeśli w najgorszym wypadku będzie wymagać bolesnej psychicznie i fizycznie chemioterapii. A raka jądra bardzo łatwo można wykryć już we wczesnym stadium – wystarczy regularnie „łapać się za jajka” – wykonywać samobadanie jąder. Nie bać się, odrzucić wstyd i sprawdzać czy wszystko jest w porządku.  

W ramach kampanii powstała strona internetowa www.catchyoureggs.pl (chcemy żeby akcja miała potencjał międzynarodowy, a dla każdego młodego człowieka w Polsce i tak będzie zrozumiałe), materiały informacyjne/promocyjne w Internecie jak i tradycyjnych mediach oraz akcja, która moim zdaniem ma duży potencjał viralowy, szczególnie wśród młodych. W jej ramach będziemy zachęcać zarówno tych znanych (mamy potwierdzonych już pierwszych „influnencerów” internetowych), jak i zwykłych ludzi do łapania jajek, nagrywania tego na telefon, aparat czy kamerę i wrzucania do przestrzeni social media z odpowiednimi hasztagami (#lapjajka, #zlapjajka, #catchyoureggs) oraz odniesieniem do strony akcji. Cel jest jeden: ma być lekko, ma być śmiesznie, ma być internetowo. Bo warto poświecić kilka kurzych jajek, jeśli dzięki temu uda się ocalić choć kilka jajek młodych ludzi. 

Kampania wspierają także: NowyMarketing.pl, Brand24, SoTrender, OnkoRejs, studio F25, OnkoLine.

STRONA WWW

FACEBOOK

Informacji udzielają:

Wojtek Walczak, ZlapRakaZaJaja.pl /// Melting Pot
catchyoureggs@gmail.com /// wojtek@melting-pot.pl
M: 791 211 025

Agencja TWIN: Joanna Stępień, joanna@madebytwin.com
Media On: Weronika Szwarc-Bronikowska, W.Szwarc-Bronikowska@mediaon.pl
Fundacja Wygrajmy Zdrowie: Beata Ambroziewicz, b.ambroziewicz@wygrajmyzdrowie.pl